Coș cumpărături

Cod produs: 152129
Producător: Romania Pitoreasca

Cartea Noi, cei de la știința de Petru Suciu

Înainte de a deveni „Noi, cei de la Știința” am fost niște studenți ca oricare, prezenți la cursuri, dar nu chiar întotdeauna, cu examene trecute cu brio sau mai pe toamnă, bucuroși sau întristați de câte o notă.

Înainte de a deveni „Noi, cei de la Ştiinţa”, am descoperit muntele, i-am bătut cărările, culmile și văile, cu pasul, apoi am descoperit văile abrupte, unde umbli cu piciorul, dar și cu mâna.

Înainte de a deveni „Noi, cei de la Ştiinţa”, ne-am întâlnit într-o bună zi cu cineva care ne-a invitat la Casa Studenţilor, la „cucurigu” – încăperea cea mai de sus a Casei, în care Nea Sandu Filip conducea cu blândețe, dar cu mână de fier, un club alpin.

Înainte de a deveni „Noi, cei de la Ştiinţa”, nou-veniții ascultam cu uimire, respect și invidie, luni seara, rapoartele de escaladă ale celor care fuseseră pe munte și „făcuseră trasee” în ziua precedentă.

Cu timpul, am devenit „Noi, cei de la Ştiinţa”, membri ai clubului universitar Ştiinţa și primeam pentru un traseu planificat, un hanorac și pantaloni din foaie de cort, bocanci cu măsele sau unica pereche cu „tricuni”, una din cele două corzi-Fussner, împletită, sau Mamutul, țesută, uneori chiar și foi de drum pe CFR de 150 km pe care le înapoiam luni seara, o dată cu raportul de escaladă.

După terminarea facultății am intrat în „câmpia” muncii, fără să părăsim muntele și clubul, și ne-am dedicat meseriei.

Ceea ce urmează să facem după ce am învățat, învățăm să facem numai făcând, vorba unui filosof englez. Asta am făcut și „Noi, cei de la Ştiinţa”, precum povestește vechiul meu prieten, Petrică Suciu, în cartea lui.

Această carte este despre și pentru iubitorii muntelui, pentru cei care îi cunosc cărările, îi cunosc florile și păsările, fulgeratul veveriței și saltul caprei negre, cei care au răbdare să vadă deschizându-se sepalele Ciurului Zânelor – un scaiete extraplat în care a dormit la căldurică o albinuță obosită -, sau Rouă Cerului devorând musculița imprudentă, cei care cunosc parfumul unic al Sângelui Voinicului și petalele catifelate ale Florii Reginei, cei obișnuiți cu clinchetul carabinierelor și țiuitul din ce în ce mai ascuţit al pitonului bătut în fisură, cei care mângâie piatra în căutarea prizelor și se proptesc în fisuri și hornuri pentru fiecare metru câștigat, ori pendulând străbat tavane, pentru cei care fac din iarnă anotimpul coborârilor vijelioase și al cristianelor grațioase, cei care lasă cu pioletul urme albăstrii în zăpada proaspătă, cei care își scot schiurile acolo unde se termină albul zăpezii și începe movul brândușelor sau galbenul părăluțelor, cei care gustă în faţa cortului primele raze de soare, dar și cei care bat crestele pe ceaţă, cu harta și busola în mână, pentru toţi pentru care o cabană e un loc de popas binemeritat, pentru cei care aleargă să prindă trenul de întoarcere și trec cu greu ziua de luni la serviciu, dar și pentru cei la care anii au transformat vârsta în etate și tot la munte le e gândul, pentru toţi acei care iubesc muntele PENTRU CĂ EL EXISTĂ…

Alte produse din această categorie